Dag 9 en 10: Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van WilHilPhil - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10: Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van WilHilPhil - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10: Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg WilHilPhil

11 Februari 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Gisteren zijn we vertrokken vanuit Siem Reap naar Phnom Penh. Op de bus stond in het groot VIP wat hier waarschijnlijk staat voor Veel Intensief
Proppen. Er ging van alles mee: brommertjes, veel baggage en kinderen
zonder eigen zitplaats. Phileine heeft dus de hele reis (7 uur lang) bij
ons op schoot gezeten. De reis verliep prima en ondanks dat we wat
opgepropt zaten was het best leuk om met de lokals te reizen. Onderweg de verkeersregels wat zitten te analyseren... als ze die al hebben. Er wordt heel wat afgetoetert: toet 'ik wil je inhalen' toet 'ik ga je inhalen' toet 'ik ben je aan het inhalen' en toet 'ik rij nog steeds naast je' maar ook
toet 'pas op, ik kom eraan'. En verder gebruik je gewoon alle ruimte die er
is en maakt het niet uit of je links of rechts inhaalt, gewoon veel
toeteren. En als je afval hebt dan gooi je dat natuurlijk in de berm.

Eenmaal in Phnom Penh een guesthouse gezocht en voor twee nachten een echt backpackers hostel gevonden bij Okay Guesthouse. Daarna nog wat door Phnom Penh gereden met de tuktuk.

Vandaag zijn we per tuktuk naar de dierentuin (en tevens opvang voor
mishandelde dieren) gereden. Was wel even leuk, hier mag je de dieren (apen en olifanten) nog gewoon voeren en er liep een olifant rond die geld
inzamelde en dat met zijn slurf aannam. Daarna, na een week chinees eten, lekker pizza gegeten en aan de boulevard gezeten. Hier heeft Willem een zakje met krekels/sprinkhanen gekocht om op te eten, Phileine die thuis geen warm eten lust vond de krekels heerlijk (vissliertjes vindt ze ook heerlijk).

De koffers staan alweer klaar, morgenochtend op naar Sen Monorom.

• 11 Februari 2013 - 22:38

Tineke:

Whaha, toetoeeet!
    Enne, voortaan de aardappels maar buiten de deur houden. Die Phileine weet wel wat lekker is!
    Alvast een fijne dag morgen!
    Liefs