Dag 5, 6 en 7: Tempels van Ankor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van WilHilPhil - WaarBenJij.nu Dag 5, 6 en 7: Tempels van Ankor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van WilHilPhil - WaarBenJij.nu

Dag 5, 6 en 7: Tempels van Ankor

Blijf op de hoogte en volg WilHilPhil

08 Februari 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Afgelopen drie dagen met de tuktuk enkele tempels van Ankor bezocht. De grond waarop de tempels zich bevinden is ontzettend groot, om een idee te krijgen: één van de tempels, de Ankor Thom, staat op ongeveer 60 hectare. Er staan ontzettend veel tempels.

Dag 5 (6-2-13): we zijn de hele dag op pad geweest met de tuktuk. We hebben de Ankor Wat, Prasat Kravan, Banteay Kdei, Ta Prohm en Ta Keo bezocht. Erg mooi allemaal, sommige waren erg toeristisch anderen uitgestorven. Vooral de Ta Prohm was erg magisch, met bomen die boven op en in de tempel groeien. Erg mooi.

Dag 6 (7-2-13): omdat we moe waren van gisteren zijn we alleen in de middag op pad geweest. We hebben de Ankor Thom (Bayon) en de Phnom Bakheng (die boven op een heuvel staat) bezocht. Phileine was op de heenreis naar het Ankor gebied al in slaap gevallen, de tuktuk chauffeur zag dat en toverde zo een hangmat tevoorschijn. Hier heeft ze de hele middag wat in gehangen. Ze had dus een mooi plekje, al rijdend in de hangmat en af en toe verplicht uitstappen omdat we een tempel wouden bekijken.

Dag 7 (8-2-13): vandaag zijn we weer de hele dag op pad geweest. We zijn naar een erg mooie tempel geweest die 37 km buiten het Ankor gebied ligt. Lekkere lange reis in de tuktuk dus, prachtig om vanuit de tuktuk de mensen op het land aan het werk te zien en de huisjes/hutjes op houten palen te bekijken. De tempel die we eerst hebben bezocht heet de Banteay Srey (ook wel vrouwentempel genoemd), deze is erg sierlijk en ontzettend mooi. Daarna zijn we verder gereden naar Kbai Spean (waterval). Hier zouden de stenen die gebruikt zijn voor de bouw van de Ankor Wat weggehaald zijn. Niet te geloven want het is met de tuktuk al een hele reis. Om de waterval te bereiken moesten we we in de hitte (37 graden) en Willem met Phileine op de rug 1500 meter klimmen en klauteren. Dat was een hele klim. Maar eenmaal boven kon Willem afkoelen door te douchen onder de waterval met heilig water. In de rivier zitten heilige afbeeldingen, het water stroomt hierlangs waardoor dit heilig zou worden. Dus hij heeft gedoucht met heilig water. Het was in ieder geval lekker verfrissend. Het stikte daar ook van de vlinders, de één nog mooier dan de ander. Phileine vond dit prachtig en heeft zich hier uitstekend mee vermaakt. Ze vermaakt zich trouwens zo ie zo erg goed met stenen stapelen, schelpjes zoeken en gewoon genieten van de tuktuk ritjes. Ze heeft het naar haar zin hier en wij ook!

We hebben ook nog een volgend guesthouse geboekt, van 12 tot 16 februari gaan we hier verblijven: www.naturelodgecambodia.com. Morgen een relax dag en overmorgen op naar Phnom Penh (de hoofdstad) waar we twee nachtjes zullen blijven.

• 08 Februari 2013 - 16:04

Age, Aukje, Sven En Wessel:

Wat prachtig om te lezen allemaal! Krijg er zelf ook ook al vakantiegevoel van! haha!
    Mooi dat jullie alle drie zo heerlijk genieten van alles!!! Kijk elke dag weer op de mail of er alweer een verslag binnen is! haha! En wat een mooie prachtige foto's! En ideaal zo'n hangmat in de tuktuk! Geweldig! haha! Nou maar lekker genieten en kijken weer uit naar het volgende verslag en foto's!!
    Liefs vanuit Akkrum, de tuntsjes 24!

• 08 Februari 2013 - 19:26

Heit En Mem:

Hier sneeuwt het zo nu en dan en als je dan naar jullie verslagen kijkt krijg je helemaal zin in de zomer.
    Maar wat mooi allemaal. En dat Phileine ook zo geniet, heerlijk. Wij hopen snel weer een verslag te lezen.
    Groetjes en veel plezier,
    Heit en Mem

• 11 Februari 2013 - 21:09

Tineke:

Wauw! Bijzonder zeg, die tempels. Wat zullen jullie je ogen uitkijken! En die tuktuk lijkt wel een rijdend ledikant haha..heerlijk:)
    Loop wat achter, dus lees snel verder.....