Dag 2 Amman - de Pinguïns - Reisverslag uit Amman, Jordanië van WilHilPhil - WaarBenJij.nu Dag 2 Amman - de Pinguïns - Reisverslag uit Amman, Jordanië van WilHilPhil - WaarBenJij.nu

Dag 2 Amman - de Pinguïns

Blijf op de hoogte en volg WilHilPhil

02 Mei 2015 | Jordanië, Amman

Vanochtend tijdens het ontbijt riep Phileine "Kijk! Een pinguïn! Ik zie Pinguïns". Toen ze ons de 'pinguïns' trots liet zien bleek het een gesluierde vrouw te zijn. Haha. Later in de stad kwamen we ook nog een gemene pinguïn tegen, deze vond Phileine zo interessant dat ze even in de armen van haar moest knijpen. "Stomme Pinguïn", aldus Phileine.

Downtown vandaag verkent. Langs de Al-Husseini moskee naar het Romeinse theater gewandeld. Dit theater stamt uit de 2de eeuw, waar vroeger plaats was voor 6000 mensen. Maar nu waren we hier bijna alleen. Zo ie zo zien we hier weinig toeristen. In het theater werd een echte voorstelling gegeven door Phileine. Wij moesten op de tribune plaatsnemen en zij kwam op als onder andere een eend. Een heus podium had ze hier.

Na een heerlijke Jordaanse lunch (met kabouter wc, gelukkig dat we zittend kunnen plassen) met o.a. foul, hummus en falafel naar de top van de heuvel gewandeld naar de Citadel, Jabal Al-Qala'a. Vanaf hier hadden we een prachtig uitzicht over de stad en konden we ronddwalen door de overblijfselen van een oude Romeinse tempel, Phileine waande zich als prinses en alles werd haar kasteel.

Morgen op naar Petra.

• 03 Mei 2015 - 10:01

Martha:

Ik vond toen ook de gesluierde vrouwen erg indrukwekkend! Veel plezier

• 04 Mei 2015 - 11:30

Aukje:

hahaha! geweldig verhaal! Ben weer erg benieuwd naar de volgende belevenissen en of phileine nog meer gemene pinguins tegenkomt hahaha! Veel plezier!

• 04 Mei 2015 - 20:53

Mileen:

Heel grappig dat Phileine als eend opkomt in het amfitheater. Ik moest er hard om lachen.
    Veel plezier en geniet!

• 04 Mei 2015 - 20:53