Dag 15, 16 en 17: Orchha - Sawai Madhopur - Reisverslag uit Sawāi Mādhopur, India van WilHilPhil - WaarBenJij.nu Dag 15, 16 en 17: Orchha - Sawai Madhopur - Reisverslag uit Sawāi Mādhopur, India van WilHilPhil - WaarBenJij.nu

Dag 15, 16 en 17: Orchha - Sawai Madhopur

Blijf op de hoogte en volg WilHilPhil

17 Februari 2014 | India, Sawāi Mādhopur

Dag 15: Orchha - Sawai Madhopur
Nog steeds niet gewend aan hoe smerig het hier is in India. Open riool langs eetkraampjes en als we iets te eten en drinken bestellen dan ziet het servies en bestek er niet bepaald fris uit. De rietjes die hier in het drinken worden gestopt zijn waarschijnlijk ook al vaker gebruikt.

Vandaag de hele dag onderweg geweest op naar Sawai Madhopur. Veel apen gezien langs de weg en weer de opmerkelijke gebruiken van het verkeer kunnen bewonderen. Als je moe bent dan zet je gewoon je brommer stil op de weg en gaat er naast liggen (op de weg!) om uit te rusten. Je gaat dan natuurlijk geen twee meter meer lopen om in de berm te liggen. Is natuurlijk wel lekker warm op het asfalt en het is misschien ook wel ontspannend met het geluid van een langs rijdende vrachtauto zo dichtbij. En als je met pech komt stil te staan dan blijf je natuurlijk ook op weg staan en legt dan, als een soort gevarendriehoek, een paar stenen achter je voertuig.

Na 7 uurtjes aangekomen in Sawai Madhopur. Mooi hotel met zwembad, kan Phileine lekker pootje baaien.

Dag 16: Sawai Madhopur
Vanmiddag naar Ranthambhor fort (boven op een heuvel in het nationaal park) geweest. We moesten ons een weg banen tussen de apen door. Soms best eng. Ze komen soms dreigende dichtbij en blijven rustig midden op het pad zitten. We moesten er echt om denken dat we niet per ongeluk op een staart zouden trappen. Vanaf de top mooi uitzicht.

Later op de dag heeft Willem zich laten scheren op straat. Na het scheren ging de man Willem zijn gezicht inwrijven met een groot blok steen en hij werd ingespoten en ingewreven met van alles en nog wat.

Officieel genezen van het Indiaas eten hier.... we hoeven het maar te zien en worden spontaan misselijk. Nadat we er ziek van zijn geworden zegt ons lichaam: het eten hier is giftig. Blij met de goed verpakte chips en biscuitjes die we overal kunnen kopen en de meegenomen vitaminepillen.

Dag 17: Sawai Madhopur
Op tijger safari geweest door het Ranthambore National Park. Was wel leuk maar niet super bijzonder. En ondanks dat het een tijger safari was, geen tijger gezien.

Morgen op naar Pushkar.

• 17 Februari 2014 - 17:47

Klaas En Atie:

Leuke foto's en verslag! dus verder op een dieet van koekjes,chips en vitaminepillen? Dan hopen we dat jullie nog veel Italianen tegen komen op jullie reis. Heel veel plezier en tot het volgende verslag.

Klaas en Atie

• 17 Februari 2014 - 19:45

Tineke:

Haha, het is toch niet te filmen. Begin al de regeltjes in ons overgestructureerde landje bijna te waarderen, slapen op de weg haha....
    Dan de komende tijd dus nog maar even gebruik maken van een paar koffersjouwende, fietsende smeerpoetsen tijdens jullie verplichte dieetje. Dan kunnen jullie je energie besparen voor nog wat mooie foto's en verhalen;)
    Veel plezier nog!

• 17 Februari 2014 - 20:49

Martha:

Tip: lees konkelt planet of ander reisgids. Zoek restaurant uit en echt je eet heerlijk. Nog lekkerder dan de spaghetti met ui en ansjovis hier in Venetie

• 17 Februari 2014 - 23:55

Harriet N.:

Nog een tip om toch te genieten van het (echt!) heerlijke indiaas eten: Ga voor vegetarisch! Vriezers staan regelmatig uuuuren zonder stroom en daardoor ontdooit en bevriest en ontdooit en etc. etc. het vlees met alle gevolgen van dien. Een andere optie: Zoek chinatown op en ga daar eten. Chinezen eten veel meer vlees dan indiers en daar bederft het dus minder snel. Maar ja, chips en koekjes vullen natuurlijk ook de maag! Maar wat het ook wordt: Eet smakelijk!

• 18 Februari 2014 - 03:02

WilHilPhil :

Bedankt voor de tips... we weten dat we hier heerlijk Indiaas kunnen eten en eten alleen maar vegetarisch, maar ons lichaam denkt er toch echt anders over (giftige bessen). Als we alleen maar denken aan Jamuna in Leeuwarden (waar het eten wel hygiënisch wordt bereid en het ook echt lekker is) worden naar we al misselijk. Ach ja, zo komen we er ook wel. Maar wel zonde want we hadden zo'n zin in het eten hier en er de eerste dagen ook van genoten. Zelfbescherming : )

• 19 Februari 2014 - 01:11

Harriet N:

En wie weet nog een 'happy meal' voor Phileine te bekomen?