Dag 10 en 11: Varanasi - Khajuraho - Reisverslag uit Khajuraho, India van WilHilPhil - WaarBenJij.nu Dag 10 en 11: Varanasi - Khajuraho - Reisverslag uit Khajuraho, India van WilHilPhil - WaarBenJij.nu

Dag 10 en 11: Varanasi - Khajuraho

Blijf op de hoogte en volg WilHilPhil

11 Februari 2014 | India, Khajuraho

Dag 10: Varanasi
Vandaag heerlijk gedwaald (en verdwaald) door de smalle steegjes nabij de Ghats. Af en toe een inham in omdat er een koe (eigenlijk nog vaker: en stier!) wil passeren. Ergens bij een rustige Ghat heerlijk in het zonnetje gezeten en genoten van de rust. Via de Ghats, langs slangenbezweerders, naar de lijkverbrandingen gelopen om dit nu vanaf de oever te bekijken. Er hangt best wel een gezellige sfeer. Verschillende brandstapels waar een lijk op ligt, ook zien we de één na de andere overledene ondergedompeld worden in de Ganges. Willem is dichtbij de mannen bij het vuur gaan staan en zag daar van dichtbij hoe iemand de geest van de overledene bevrijde (de schedel wordt dan ingeslagen) en hoe op het lichaam werd geslagen om het beter te laten branden.

Eind van de middag met de nachttrein op naar Khajuraho. De taxichauffeur (niet onze privé chauffeur, die zien we morgen weer) wil ons eerst dumpen voor de ingang van het grote chaotische treinstation. Maar dat was niet de afspraak, hij zou ons bij de juiste trein brengen. Nadat we via ons translate programma hem, en alle nieuwsgierige omstanders, in het Hindoestaans kenbaar maken dat dát de afspraak was, wees iedereen die erbij stond hem erop wat hij moest doen. En zo zijn we naar de juiste trein gebracht en kon hij mooi de zware koffer meenemen. In de trein zien we onze slaapplaatsen. We wisten niet dat het bestond, maar hier geen gewoon stapelbed maar drie bedden boven elkaar (liggen blijven, niet zitten want dat past niet). We zitten in een coupe samen met twee Denen, een Spanjaard, Chinees en een gezellige praatgrage man uit Israël (geboren in India). Is erg gezellig en we krijgen en beetje een schoolreisje gevoel.

Dag 11: Khajuraho
Precies op tijd om kwart over 5 in de ochtend, na 12 uur treinen, zijn we er. Nog even wachten op Babu die er vanuit was gegaan dat de trein (zoals bijna altijd) vertraging zou hebben, behalve nu dus. Snel naar het hotel waar we gelukkig direct een kamer konden krijgen zodat we nog even bij konden slapen. We zitten in een mooi hotel, met een grote en schone kamer, met grote tuin. Khajuraho is een klein dorp en dat merk je. Het is hier rustig, heerlijk na al die drukte. Lekker rustig aan doen vandaag en YESS er zit een Italiaans restaurant tegenover het hotel. Mmmm!

• 11 Februari 2014 - 18:36

Jettie:

Wat weer een mooi verhaal/belevenis. Blij dat jullie nu weer een mooi hotel hebben.

Groetjes Mem

• 12 Februari 2014 - 10:22

Baukje:

He WilHilPhil,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen!! En wat een prachtige kiekjes!!
    Nu maar lekker uitrusten in jullie hotel!!!
    Veel plezier en geniet van jullie trip!!

Oja voordat ik het vergeet: lekker ite bij de Italiaan!

Groeten Baukje

• 13 Februari 2014 - 19:29

Elke:

Wat een leuke en bijzondere verhalen weer! Veel plezier nog
    Groetjes Elke