Dag 4, Tonle Sap meer - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van WilHilPhil - WaarBenJij.nu Dag 4, Tonle Sap meer - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van WilHilPhil - WaarBenJij.nu

Dag 4, Tonle Sap meer

Blijf op de hoogte en volg WilHilPhil

05 Februari 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vandaag weer een rustige (wennen aan het tijdverschil) en warme dag (37 graden) gehad. Vanmiddag zijn we met de tuktuk naar het Tonle Sap meer geweest, daar met een bootje een uur rondgevaren en het drijvende dorp bezocht. Hier hebben ze een school en al, zelfs een basketbalveldje op een groot drijvend vlot. Hier hebben we nog een doos met noodles aan een drijvend weeshuis/school gegeven, de ouders van deze kinderen zijn veelal omgekomen tijdens het vissen op het meer. Speciaal voor pake/heit een mooie foto... bij het drijvend restaurant lag een jongetje samen met zijn moeder in een klein bootje met een slang die we natuurlijk mochten vasthouden : ), dus Phileine (die ook hier nog steeds Sasa heet) heeft de slang geaaid. Vooral de tuktuk rit van en naar het meer was erg leuk, het leven langs de weg en het water bekijken en je krijgt allerlei geuren binnen (eten e.d.). Heerlijk! Daarna natuurlijk nog even lekker gegeten bij een kraampje aan de straat.

Voor de komende drie dagen hebben we de Ankor Wat en de rest van de tempels op de planning staan, we zijn benieuwd want dit is de hoofdreden om naar Cambodja te reizen.

• 05 Februari 2013 - 15:38

Janneke:

Stoere meid die Sasa en ook mooie foto's.
    Een hele andere wereld, zo te lezen vermaken jullie je prima.

• 05 Februari 2013 - 16:36

Trijnie:

Hallo wereldreizigers!
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Spannende foto's hoor (sssssslang engggg). Veel plezier en genieten daar. Groetjes, Trijnie

• 05 Februari 2013 - 22:35

Tineke:

Hahaa, erg gelachen om jullie verslagen en prachtige foto met eeltvreters. Bedankt. Hebben wij ook iets naast een knagend jaloers gevoel :p Laat jeugdzorg dit maar niet zien, slangen aaien? Ik weet niet welke boeken jij de afgelopen jaren hebt gelezen Hil, maar dit hoofdstuk heb ik gemist. Heeeeeel veel plezier de komende dagen! Big brother is watching you:)