Dag 7 en 8: Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van WilHilPhil - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8: Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van WilHilPhil - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8: Aqaba

Blijf op de hoogte en volg WilHilPhil

08 Mei 2015 | Jordanië, Akaba

Dag 7:
Vanochtend na een ontbijt van heel veel chocolademuffins een rondje over de boulevard gelopen en gesnorkeld zonder nat te worden. We hebben een vaartocht gemaakt met een glas bodem boot. Door het glas in de bodem van de boot konden we het koraal, de vissen en een gezonken oorlogstank mooi zien. Terugweg heeft Phileine ook nog even zelf een stukje gevaren.

Tijdens zonsondergang nogmaals langs de boulevard gewandeld, een gezellige drukte. We zagen op het strand vooral veel mannen. De vrouwen die er waren bleven van top tot teen bedekt en gingen, op een enkele uitzondering na, niet het water in. De vrouwen die het water ingingen hielden al hun kleding aan. We zagen zelfs een vrouw in een soort bourka badpak, wat leek op een duikpak. Toch wel vreemd. Maar ze hoeven zich hier in ieder geval niet druk te maken om een mooi bikini lichaam. Wat een voordeel ;).

Een aantal mannen wouden graag met Willem op de foto vandaag, ze leken dit heel spannend te vinden en soms met moeite durfden ze ook Hiltje en Phileine erbij op de foto te vragen. Gelukkig lang niet zo extreem als in India.

Dag 8:
Een Phileine dagje vandaag. Vanochtend omgehangen bij een speeltuin, Phileine had hier al snel een vriendinnetje die haar zo ver kreeg dat ze uiteindelijk van alle glijbanen durfde. Na de lunch eerst weer een siësta (34-36 graden). Lekker relaxt vandaag.

Morgen op naar de Dode Zee waar we alweer onze laatste nacht van de vakantie gaan doorbrengen.

• 08 Mei 2015 - 21:15

Cees:

Mooi verslag en mooie foto's, al een echte kapitein.

Groetjes Heit