Dag 22, 23 en 24: Jaipur - Delhi - Reisverslag uit Jaipur, India van WilHilPhil - WaarBenJij.nu Dag 22, 23 en 24: Jaipur - Delhi - Reisverslag uit Jaipur, India van WilHilPhil - WaarBenJij.nu

Dag 22, 23 en 24: Jaipur - Delhi

Blijf op de hoogte en volg WilHilPhil

24 Februari 2014 | India, Jaipur

Gisteren hier aangekomen. Mooi lux hotel. Geen zwembad maar wel een bad die Phileine kan gebruiken als zwembad.

Vandaag de apen tempel bezocht. Voordat we weggingen zagen we een groep schoolkinderen voor ons hotel staan. De ingang van hun school ligt tegenover ons hotel, maar ze durfden er niet in doordat er een aap voor de ingang zat. Geen klierjochies maar een aap dus...
De apentempel was erg mooi en de soort apen die hier rondliepen waren veel vriendelijker dan de apen die we veelal hiervoor zagen. We konden ze laten eten uit de hand, erg leuk. Alleen vond Phileine het maar eng.

Daarna nog één of andere Koninklijke tuin bezocht waar ze bezig waren met de voorbereidingen voor en bruiloftsfeest. Phileine voelde zich hier tussen alle versieringen een echte prinses. Er waren meer dan 100 mensen aan het werk en vanavond komen er meer dan 1000 gasten. Er werden drie podia gemaakt voor de verschillende stijlen muziek. Echt heel groot. Het is hier in India in februari de maand van de huwelijken. Overal extreem grote feesten, uitbundig versierde auto's en vuurwerk.

Dag 23:
In plaats van de roze stad bezichtigen, zitten we vanochtend eerst bij de masseur. Willem is de hele nacht wakker geweest van de pijn in zijn nek/schouder en zelfs een lading pijnstillers hielpen niet. En dan werkt een matras zo hard als een plank ook niet mee. Dan dit maar proberen. Eigenlijk was de massagesalon gesloten maar ja... hier kan alles. Verschillende mensen aan het werk: thee zetten, olie verwarmen etc. Gelukkig gaat het daarna wat beter en kunnen we richting de roze stad. Daar natuurlijk het paleis der Winden (Hawa Mahal) bekeken. Mooi!

Dag 24:
Straks naar Delhi waar we de laatste twee nachten van onze vakantie verblijven.

Phileine wou vanochtend nog even met de 'koningin' op de foto (is een man die de deur hier voor je open houdt maar ziet er volgens Phileine uit als een koningin - geen koning dus - door o.a. zijn schoenen en mooie snor).

Het is onderweg naar Delhi alleen maar snelweg volgens Babu. Maar dan natuurlijk wel op de Indiase manier: ook voor kamelen, ezels en tractors, overstekende mensen en dieren en soms moet je boven op de rem om uit te wijken voor een dik gat in het wegdek of voor een grote hobbel. En zo zigzaggen we naar Delhi toe. Goed te begrijpen dat het wordt afgeraden om hier 's nachts te rijden.

We zitten de twee laatste nachten weer eens in een echt guesthouse. Leuk! Midden in een Arabische buurt vlakbij redelijk westerse winkels waar Phileine direct al mooie prinsessen sandaaltjes heeft gekocht met lichtjes erin. Nou, toen wou ze wel lopen.

• 24 Februari 2014 - 16:40

Klaas En Atie:

Hoi Wilhilphil,

Bedankt voor jullie leuke verslagen ! We vinden het erg leuk om zo iets van jullie te horen. Geniet van jullie laatste dagen in India en we leggen Breaking Bad alvast voor jullie klaar.W ij eten vanavond Indiaas uit Leeuwarden en we nodigen jullie uit om ook eens samen met ons Indiaas te eten zonder Dehlibelly

groeten en tot snel

Klaas en Atie

• 24 Februari 2014 - 17:53

Jettie:

Wat is het toch weer snel gegaan. Nu al weer op jullie laatste adres. Maar we zien er naar uit om jullie donderdag weer te zien. En ook Phileine haar prinsessen sandalen.

Groetjes Mem

• 24 Februari 2014 - 19:45

Martha:

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er in totaal van vonden. En erg nieuwsgierig naar alle foto's. Geniet de laatste dagen!
    Groet Martha en Gert

• 24 Februari 2014 - 20:46

Tineke:

Geniet nog even van de laatste dagen en alvast een goede reis. Het was erg leuk om jullie zo te kunnen volgen en iets meer van India te weten. Mooie foto's weer.

Leafs Tineke

• 24 Februari 2014 - 21:19

Janneke:

Weer prachtige mooie foto's, genieten. Goede reis naar huis.
    Groetjes Janneke

• 25 Februari 2014 - 12:40

KM12:

Prachtige verhalen familie Fernee! En wat een leuke foto van Phileine samen met die Indiase man in prachtige kledij en mooie snor! Nog een paar nachtjes dan komen jullie weer thuis. Amerins wil zooooooooo graag weer met Phileine spelen :) Tot snel!