Dag 8 en 9: Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van WilHilPhil - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9: Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van WilHilPhil - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9: Varanasi

Blijf op de hoogte en volg WilHilPhil

09 Februari 2014 | India, Benares

Na 14 uur treinen zijn we er: Varanasi! Brak van de treinreis op naar ons hotel. Bij de ingang van het hotel zien we: verbouwing... 'Oh jee, het hotel is nog niet af'. Eerst door het stof, komen we een paar meter verderop aan bij een vrij nette balie. 'Gelukkig'. Mooie kamer (met een wat zachter matras 'Joepie') aan de rand van het centrum, 400 meter van de Ganges.

Nadat we zijn bij geslapen op naar de Ganges. Koeien lopen hier door smalle steegjes en er zijn veel mensen en dus ook veel rommel. Maar we voelen ons hier allemaal goed. Heerlijk om hier te zijn! Hier hebben we met een bootje over de Ganges gevaren en konden zo de lijkverbrandingen aan de oever zien. De lijken liggen in rijen klaar om gecremeerd te worden. Voor Phileine is het gewoon lekker varen en mensen die aan de oever een vuurtje stoken. Sommige lichamen en koeien gaan ook zo de rivier in en we zien gieren prikken in een doek wat drijft en ingewanden meenemen. Indrukwekkend! Als we weer aan de oever staan zien we de avondceremonie Puja met veel wierook, heilige liederen en bellen die ze luiden wordt het lichaam aan de stroom geofferd. We hebben nog brandende kaarsjes de Ganges opgelaten: met al het goeds voor Phileine, wij, vader, moeder, zussen en broers. Zo drijven er allemaal brandende kaarsje op de Ganges. Mooi!

Dag 9:
Goed geslapen! Zonder wakker te worden van een zeer lichaam door een keihard matras. Heerlijk, daar zijn we van opgeknapt.

Vanochtend direct weer op naar de Ganges om vanuit een boot de rituele wassingen te aanschouwen die bij zonsopgang gebeuren. Ongelooflijk dat zoveel mensen zich onderdompelen in dit vieze water, maar ja... het is heilig. Als we terug lopen naar ons hotel voor ons ontbijt komen we een beschilderde man tegen, gekke Kabouter Plop volgens Phileine. Hij wou Phileine graag een handje geven en dat vond ze geen probleem, wie wil dat nou niet? Handje schudden met een gekke kabouter Plop (zie foto).

Na het ontbijt lekker relaxen en Phileine spelen in onze kamer en daarna hebben we Sarnath bezocht. Een archeologische boeddhistische vindplaats. Nu eten in een westers restaurant.

• 09 Februari 2014 - 14:11

Mileen:

Ik mis de foto's.... :(
    Komen ze nog? Ik vind het altijd leuk om, jullie op een afstandje te volgen.
    Veel geluk! Eneeeehhh, Willem, leuk hoor van die kaarsjes in de Ganges voor je familie, maar had je niet ook even aan je collega's kunnen denken? :)

• 09 Februari 2014 - 14:12

Mileen:

Ah... daar zijn de foto's al. Sorry, te snel geroepen....

• 09 Februari 2014 - 22:13

Tjimmie:

Vandaag voor 't eerst jullie reisverslag met foto's eens bekeken. Ziet er weer indrukwekkend uit. Leuk om jullie zo te volgen. Nog heeel veeel plezier.....

• 10 Februari 2014 - 09:54

Jettie:

Gatverdarrie.....dat die mensen 's morgen in datzelfde water gaan. Worden die nooit ziek?
    Groetjes Mem

• 11 Februari 2014 - 10:37

Albertha:

Mooie foto van jullie drieen!!!! Leuk he die kinderlogica. Schitterend hahah!!!

• 12 Februari 2014 - 10:22

Hasperschool:

Hallo Phileine en papa en mama,

We zijn onder de indruk van jullie verhalen en foto's. Fijn dat het goed met jullie gaat. De kinderen in de klas vroegen zich af met wat voor gekke Sinterklaas Phileine op de foto staat. Heel veel plezier nog op deze bijzondere vakantie!

Groetjes van je klasgenootjes en juffen uit groep 1